چرا محاسبه کارتریج جوهر دشوار است؟

چرا محاسبه کارتریج جوهر دشوار است؟


کارتریج بخشی از چاپگر یا پرینتری است که فرآیند چاپ در آن انجام می شود. بعد از مدتی این قطعه نیاز به تعویض دارد. هزینه بالای خرید کارتریج های جدید برای چاپگرها آنها را تشویق می کند که به جای خرید کارتریج های اصلی، شارژ مجدد کنند. از آنجایی که این کار برای چاپگر بدون مشکل نیست، بسیاری از کاربران به دنبال راه حل ها و روش هایی برای کاهش مشکلات احتمالی بلند کردن کارتریج هستند. البته شارژ مجدد کارتریج کار سختی است و عدم تجربه و مهارت در این کار می تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد. سوالات مختلفی نیز در این زمینه مطرح می شود.

اگر مهمترین مشکلات شارژ کارتریج را بررسی کنیم:

بسیاری از فروشندگان کارتریج آوافرهنگ بر این باورند که کارتریج های اورجینال اچ پی و کانن به قدری کیفیت خوبی دارند که پس از شارژ مجدد دیگر کیفیت اصلی را نشان نمی دهند. این به دلیل تفاوت رنگ اصلی و ترکیب رنگ های موجود در بازار است. در حقیقت، جوهر مورد استفاده برای شارژ مجدد کارتریج توسط تامین کنندگان شخص ثالث تولید می شود که کیفیت پایین تری نسبت به مارک اصلی دارند.

این می تواند بر کیفیت چاپ تأثیر بگذارد، به خصوص اگر عکس های باکیفیت یا اسناد تجاری مهم را چاپ می کنید. در برخی موارد، کارتریج های مورد استفاده برای چاپ مجدد ممکن است اصل یا تقلبی باشند. این رنگ همچنین می تواند در طول زمان به سرعت خشک شود. از دیگر معایب شارژ کارتریج می توان به موارد زیر اشاره کرد:

چاپ با کیفیت کم

خرابی هد جوهر افشان دستگاه

تعداد برگه های چاپ شده را کاهش دهید

تونر به دلیل ترک در جعبه چاپگر برطرف می شود یا می افتد

نگهداری سریع قطعات به دلیل ریختن تونر

مشکلات تنفسی به دلیل تجزیه تونر و معلق شدن مواد سمی مانند ازن، سلنیوم کادمیوم سولفید، مونوکسید کربن و اکسیدهای نیتروژن در هوا رخ می دهد.

خراب کردن دستگاه و مشاهده زنگ هشدار جوهر پس از پر کردن کارتریج

آیا شارژ کارتریج جوهر به صرفه است؟

قبل از بارگذاری جعبه چاپگر، بهتر است از خود بپرسید که آیا بارگذاری جعبه در مقایسه با آسیب رساندن به دستگاه ارزان تر است؟

در چاپگرهای جوهرافشان، هر کارتریج حدود 150 برگ را چاپ می کند. هزینه شارژ مجدد کارتریج بین یک سوم تا یک چهارم قیمت کارتریج اصلی است. پس نمی توان گفت که شارژ مجدد کارتریج در مقابل آسیب های طولانی مدت به دستگاه، در مقایسه با خرید کارتریج بسیار سودآور است.

کارتریج چقدر دوام می آورد؟

برخی از افراد از کیفیت چاپ چاپگر خود شکایت دارند، اگرچه کمتر از آن استفاده می کنند. در پاسخ به این افراد لازم به ذکر است که جوهرهای موجود در کارتریج در صورت عدم استفاده ۸ بار در ماه خشک می شوند و پس از گذشت چند ماه از نصب کارتریج، کیفیت چاپ پایین می آید.

تفاوت بین کارتریج های شارژ پرینترهای لیزری و پرینترهای جوهرافشان

یکی از ویژگی های پرینترهای لیزری این است که می توانند تا 2000 صفحه را چاپ کنند و کیفیت این صفحات به دلیل متنی بودن اهمیت چندانی ندارد. بنابراین شارژ مجدد کارتریج این دستگاه ها بسیار پرهزینه است. اما چاپ جوهر افشان دارای مشکلاتی است که ممکن است بخواهید به محض اینکه متوجه شدید از آنها اجتناب کنید.

چند بار می توانید کارتریج را شارژ کنید؟

بسته به برند کارتریج، یک کارتریج را می توان دو تا سه بار شارژ کرد. شارژ مجدد به هد کارتریج آسیب می رساند و در نتیجه چاپ زیاد از بین می رود. لازم به ذکر است که در صورت بروز مشکل در ظاهر بدنه یا کارتریج کاست دیگر قابل شارژ نخواهد بود.

نشانه های کم بودن جوهر کارتریج چیست؟

بهترین زمان برای تعویض کارتریج زمانی است که جوهر شما تمام شود. سایر دستگاه های مدرن نیز پیامی دست نویس را نمایش می دهند. سایر علائم شامل کاهش میزان جوهر در کارتریج و چاپ ناهموار صفحات است.

بررسی عوارض پودر کارتریج تونر

به دلیل وجود سموم ذکر شده در پودرهای جوهر و کارتریج های تونر، تا حد امکان از آنها دوری کنید و کارتریج را در خانه یا محل کار دوباره پر نکنید. اگر وارد مجرای تنفسی شود، می تواند علائمی مانند آسم یا برونشیت ایجاد کند.




|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : وبمستران
تاریخ : دو شنبه 29 آبان 1402
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: